söndag 20 januari 2008

Söndag

Söndag som sagt...
Idag blev det långpromenad för hela familjen. Den började bra, alltså.... vi gick på bra vägar till en början. Men sen, då fick Uffe för sig att vi skulle gå genom skogen en kort bit så skulle vi komma fram till ett område som ligger nära där vi bor.
Det var bara det att vi inte hittade den där bra stigen utan fick lyfta vagnen över ett stort dike och några omkullfallna små träd och rötter för att ta oss vidare.
När vi väl kom fram till motionsspåret så var det ju bara gå på igen (vi skulle egentligen inte komma till motionsspåret, men i alla fall...) tills vi började närma oss hemma och Uffe ännu en gång visste en bra stig vi kunde ta för att slippa gå en omväg. Visst, den stigen är jättebra om man går eller cyklar men INTE med barnvagn. Något för smal alltså.
Efter mycket svärande och jävlaranamma (jag gav mig sjutton på att vi ändå skulle ta oss vidare på stigen....bara för att jag var så förbannad på Uffes "smarta" genvägar) så kom vi äntligen ut på vägen igen.
Väl hemma blev det en snabb dusch för mig. Jag var ju genomsvettig efter att ha gått dessa #%*!%¤ genvägar.

Efter lunch fixade vi lite i Oskars rum. Satte upp två hyllor och gardinstång.
På hyllorna står nu gamla böcker som jag och min syster läste när vi var små. Det är en riktig nostalgitripp att kolla i dom böckerna.
Gardinstången har inte fått några gardiner på sig än, men det kommer snart. Jag hann sy lite på dom under eftermiddagen också så nu ska dom bara fållas upp.
Jag ska lägga in lite bilder på Oskars rum när jag fått upp gardinerna (och städat ut strykbrädan och skruvmejslar och borrmaskin och bäddat sängen).

Det var allt för nu.

Inga kommentarer: