tisdag 15 april 2008

Helgen som gått.

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något. Vår bärbara dator verkar ha gett upp och trots att min snälla svägerska Linda försökte så gott hon kunde att få ordning på den så gick det inte. ALLA bilder på Oskar ligger på den datorn... *snyft* Puckad som man är så har jag inte sparat ner bilderna på något annat sätt. F****n vad arg jag blir på mig själv.
Man kan tydligen lämna in disken (datorns disk... vore ju nice om man kunde lämna ifrån sig vanliga disken :-) så att någon duktig "hacker" kan försöka få fram allt som ligger på den. Men det är tydligen satans dyrt...typ 10 000 -20 000 eller så. Enligt Uffe så får det kosta vad det kosta vill för att få fram bilderna på Oskar. Får se om vi tar oss råd till det...

Nu till något roligare....
I söndags var det dop. Det gick jättebra. Oskar var utvilad och mätt när vi gav oss iväg till kyrkan, så alla förutsättningar var dom bästa för att han skulle vara lugn i kyrkan, och det var han också. Mycket tack vare bandet på dopklänningen som han hela tiden sög och tuggade på.
Prästen var jättebra och tog det hela med sån ro att det verkade smitta av sig både på Oskar och på Uffe och mig.
Efteråt åkte vi alla till Kalmar kyrkskola för att äta smarrig smörgåstårta och fika lite.
Oskar fick en massa fina presenter. Tack alla!
Dagen var lyckad och nu är det jätteskönt att det är över.

1 kommentar:

Theannapanna sa...

Grattis till dop!! Skoj att det blev lyckat! Du får visa bilder o berätta snart!!

Pratade med Mattias om er dator o han har läst ut saker från datorer när de har pajjat åt en del när det pajjat på ett visst sätt... Han kan inte alltid för om det är själva hårddisken som dött är det svårt men han sa att han skulle prata med Uffe för han tycker det vore supersorgligt om ni inte skulle få fram bilderna på Oskar...
O slipper ni betala tusenlappar så kan vi käka en trevliv middag istället :-)

Får se vad de säger sen....

Kram kram från Anna o sovande Daniel