fredag 18 april 2008

Utmanad igen.

Den andra utmaningen från Anna...

01. Hur länge har du bloggat?
Började blogga på familjeliv när jag var gravid.

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Alla bloggar jag besökt innan såg så proffsiga ut. Men det det var lättare än jag trott att fixa en blogg.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Kommer inte exakt ihåg vilken, men det var någon av dom inredningsbloggar som jag länkar till här bredvid.

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Känner inget speciellt, men det är kul att gå tillbaka och läsa ibland.

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Ca 10 st.

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Dom flesta är väl dagboksbloggar, men kombinerat med ett ämne (oftast inredning).

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Vet ej....

08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Dom flesta bloggar jag läser har ju något gemensamt med mig (mammaliv och inredning).

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Dom som läser kanske tycker att det är intressant...eller? I övrigt så vet väl inte så många att jag bloggar, tror jag.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag har inte frågat...Jag hoppas att jag är mig själv. Jag försöker inte vara någon/något jag inte är.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det är klart att jag inte skriver om ALLT, men det jag skriver om är "lagom" privat tycker jag.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Det jag väljer att inte blogga om skriver jag såklart inte ens som svar på denna fråga.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte alls. Jag gör det för att jag tycker det är kul.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Ja, till viss del.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nej det tror jag inte...eller...det kanske beror på vad man bloggar om...???

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nope!

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
För mig finns det inga nackdelar.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Kanske, och gör jag det så har säkert innehållet blivit mer inriktat på mer inredning och trädgård.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Jag blir påverkad (inspirerad!) av andra bloggar.

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
För mig är det ett kul sätt att skriva "dagbok". Har aldrig varit någon dagboksskrivare tidigare.

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Mycket inredningsidéer från bloggar som handlar om inredning. I annat fall är det intressant att läsa om vad som sker i kompisars liv.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Skriver som jag gjorde i förra utmaningen.... Vet inte om så många andra bloggare (förutom Anna) som läser min blogg. Känner någon att man vill anta utmaningen så är man välkommen att göra det.


Inga kommentarer: