torsdag 4 september 2008

4 år

Idag har jag och maken bröllopsdag. 4 år har gått sen vi sa ja till varandra inför släkt och vänner.
Förutom när Oskar föddes så är dagen då vi gifte oss den bästa dagen i mitt liv. Det var varmt och soligt (thank god!) och alla var glada och jag var skitnervös precis innan vi skulle gå in i kyrkan. När kyrkklockorna började ringa så blev allt så "på riktigt" på något sätt. Det var liksom detta man i flera månader planerat och fantiserat om. Nu stod man där och det var verkligen dags att äntligen gå in i kyrkan och lyssna på prästen och få sin ring på fingret och säga "ja" när prästen frågar "tager du....". Wow! Det var nervöst, häftigt, härligt, känslosamt, roligt... allt på en gång. För att citera Gessle, "här kommer alla känslorna på en och samma gång..."

Hur ska vi fira idag då? Jo, det blir stillsamt. Jag är toksnuvig (trodde snuvan var på väg bort???) och har varken lust eller ork att fira storslaget. Så det blir nog hämtmat från kinesen ikväll och en lugn kväll tillsammans i soffan framför tv:n. Kanske ska slå till och hyra en film.
Oskar och jag ska ta oss iväg för att handla lite blommor till maken/pappa. Får se om han handlar några till mig (det är inte att ge sig sjutton på).

1 kommentar:

Theannapanna sa...

Man får gratulera i efterskott. Tänkte på det igår... minns oxå... vilken dag det var!! O jag fick vara tärna :-)

Tack för att du är så underbar som bara du kan vara!
Kram