fredag 24 oktober 2008

Göra om?

Har fått en massa inspiration på sistonde att göra om hemma (kan en viss mässa ha något med det att göra???). Framför allt vill jag göra om i Oskars rum. Som det är nu så har han en brun tapet till fond och beige väggar i övrigt.
Tyvärr gör det att det är ganska mörkt i hans rum och det gör ju inte saken bättre att fönstret vetter mot norr.

Nu vill jag (och Oskar, säger vi :-)) ha ljusare. Jag skulle vilja måla vitt på väggarna och ha denna tapet som en fondvägg:


















Tapeten heter "Dino" och är från Sandberg. Den är cool och samtidigt diskret. Lätt att variera med färger till. Jag är ju inne på grönt och orange när det gäller kuddar, gardiner, mattor och andra detaljer.
Vad tycker ni andra?
Våger dock knappt nämna detta för maken eftersom det bara är 1 år sedan vi fixade i ordning Oskars rum. Jag får fundera på hur jag ska lägga fram förslaget.

3 kommentarer:

Pinglan sa...

Hehe.. det är inte lätt...
Jag tror att om du klatschar upp rummet med lite färgglada kuddar och sånt så kommer det att lysa upp rummet. Tror du inte?

Fondtapeten är jättesnygg. Men du kanske ska vänta ett år till.. för husfridens/makens skull.. ;)

KRAM!

Theannapanna sa...

Tapeten är ascool!! O det är alltid skoj att göra om!

Tycker visserligen att det är superfint i Oskars rum redan men vill du ha medhåll kan jag nicka instämmande o säga mmmmm när du ska berätta för guben att det skulle vara mkt snyggare ;-)

Lycklig fru sa...

Pinglan: Det är just det jag gjort, men kuddarna gör inte rummet ljusare. Får avvakta ett tag innan jag försiktigt berättar mina planer för maken :-)