torsdag 16 oktober 2008

Ännu en dag

Bidde inget åka till Uppsala igår. Mådde sämre på em och vågade då inte sätta mig i bilen och köra. Tycker då synd om svägerskan som får göra jobbet med presenten själv. Varför kan jag bara inte bry mig om mig själv ett tag och strunta i allt jag borde/ville göra??? Det viktiga är ju att jag blir kvitt denna infektion jag har.
Nåja, jag känner mig bättre idag men natten var ingen höjdare. Hade först svårt att sova pga att jag fick ont i ryggen igen och tempen gick upp. Tog två Panodil och ringde sjukvårdsrådgivningen vid 4-tiden. Sköterskan jag pratade med tyckte jag gjorde rätt i att ta Panodilen och tyckte att jag skulle avvakta till idag. Försvann inte värken i ryggen så skulle jag höra av mig idag igen.
Så jag gick till sängs igen och försökte slappna och hoppades jag kunde somna.
Somnade så småningom, men vakande sen igen av att jag svettades något kopiöst. Det var som att jag stog i duschen. Troligen var det febern som försvann på det sättet.
Gick upp vid 6-tiden för att ta mitt piller och somnade om igen och jag har ett svagt minne av att Uffe sa hejdå när han åkte, men jag var alldeles för trött för att reagera.
Vaknade 8 av att Oskar vaknat. Upp och fixa välling och nu så sitter jag här medan Oskar tar en tupplur innan lunch.

Det var en liten rapport om läget. So long!

1 kommentar:

Skomakartummen sa...

Hallåjsan... Det där verkar inte bra. Hur kopmmer sig att vi kvinnor tänker sällan på oss själva. Näää... vet du vad säg åt Puffe och köpa en Allers Julmagasin till dig innan han kommer hem, så lovar jag att du mår lite bättre... Kram sari

PS åhhh.. så fint från mässan, missade den( följde med J på barnkalas)