tisdag 4 november 2008

Varning, varning!!!

Akta sig den som kan... jag är på krigsstigen idag. Humöret har inte varit på topp idag om jag ska uttrycka mig lindrigt. Dagen började bra, men på eftermiddagen irriterade jag mig på allt och alla. Oskar var sitt allra gnälligaste och skrikigaste på eftermiddagen. Först för att han var hungrig men blev sen nöjd när han fick kvällsmaten. Sen blev han istället gnällig för att han var trött.
Oskars sovtider blev lite rubbade idag i och med att vi hade tid på bvc när han egentligen brukar sova sin förmiddags-lur. Det var dags för vägning, mätning, läkarkoll och vaccination. Trots att han egentligen var trött så var han hur snäll som helst och sa inte ett knyst när han fick sprutan. Så duktig liten kille.
Sen hem och käka lunch och direkt efter det la jag Oskar för att sova middag. Han sov en timme eller så och var glad när han vaknade. Men efter melliset så började han bli grining och jag misstänkte att han var trött igen så han fick sova en stund till. När han sen vaknade igen så var det gnälligare än gnälligast.
Bara för att jag bestämmt skulle laga mat till Oskar (istället för att värma en färdig barnmatsburk som tar 30 sekunder) så tog det liiite längre tid än vanligt. Typ 5 minuter istället för 30 sekunder. Men det var 5 minuter för länge för Oskar. Han skulle ha mat NU!!!
Jag kanske får skylla mig själv lite som envisades med att han skulle ha hemlagat, men vad fan, det är ju inte direkt så att han hinner svälta ihjäl på dom extra 5 minutrarna. Även om han själv verkade tro att han skulle göra det.

Uffe kom hem medan jag matade Oskar och jag föreslog till Uffe att vi skulle flytta två garderober in till Oskars rum. Vi har pratat om att vi ska göra det, men som vanligt så tar det 10 år innan det händer något (ok, kanske lite överdrivet men det tar i alla fall en jävla tid). Det var väl detta jag började irritera mig över idag.
Så, sagt och gjort (ingen vågade säga emot mig idag) så flyttade det vita skåpet ut från Oskars rum och in till vårt sovrum och in i Oskars rum flyttade två garderober.
Det ska piffas lite på garderoberna och köpas en hylla också som ska stå bredvid. Så jag återkommer med bilder när allt är på plats och piffat och klart.

Oskar var glad medan vi kånkade garderober. Det hände ju något skoj då liksom. Sen när vi var färdiga med det så var det inte lika glatt. Då kom han på att han var trött igen. Jag vet inte om det var sprutan som gjorde honom extra trött idag.
Så mera gnäll och gråt och pyjamas på och välling i och borsta, borsta tänderna och bums isäng. Zzzzz!
Somnade på stört.

Själv har jag, och är fortfarande, uppe i varv bara för att jag varit så irriterad idag. Kan liksom inte sluta tänka på allt jag irriterar mig på. Kanske blir jag lugnare nu när jag skriver av mig här.
Anyhow... Det är väl dags att gå till sängs och göra som resten av familjen redan gör, sova.

Gonatt!

2 kommentarer:

Theannapanna sa...

Oj då :-) En lugna-ner-sig-kram kanske är på sin plats?? Hoppas du får sova gott o vaknar på gott humör i morgon o får en underbar dag!!!!

Kramar

Pinglan sa...

HAHAHAA!! Jag kan verkligen känna hur grrrrr du är.
Hoppas det blir en lugnare eftermiddag idag.
KRAM!