fredag 19 december 2008

Ensamma hemma

Oskar och jag är solokvist ikväll. Maken har "julfest" med firman. Dvs att Uffe och hans anställda (1 person) bowlar och käkar mat i bowlinghallen. Det är faktiskt 2 pers till med. Elektrikern och chauffören från brädgår´n.

Anyhow, dagen idag har varit grå och trist, vädermässigt alltså. I övrigt så har dagen varit skoj. Oskar och jag hälsade på Anna och hennes Daniel. Kika in i hennes blogg så får ni se en söt liten film på våra två små prinsar.

Prinsarna lekte och Anna och jag snackade en massa skit. Eller skit å skit... Vi pratade om viktiga saker faktiskt. Barnens sovrutiner, julfirande, nyårsfirande mm mm.

Jag vill avslutningsvis visa en bukett tulpaner som vi hade med oss till Uffes ena syster igår när hon fyllde år.


Jag kom på den briljanta idén (om jag får säga det själv utan att låta allt för skrytsam hoppas jag) att ta några blad från tulpanerna och vira runt stjälkarna. Sedan ett enkelt brunvitt bomullssnöre runt om som håller fast bladen.

Buketten uppskattades av mottagaren :-)

Kram å gonatt på er allesammans!


1 kommentar:

Theannapanna sa...

Superfint!!! Smart sätt att piffa till buketten lite!

Ja, visst e de söta!

Kram krma