lördag 6 december 2008

Neverending story.

Jag börjar med att varna känsliga läsare för att det kanske blir vissa "målande" beskrivningar i detta inlägg.

Kräksjukan håller i sig än. Igår var en bra dag. Inget kräk eller diarré.
Men i morse kom återfallet. En hel flaska välling kom tillbaka upp och över hela soffan. Det är tur att vi har avtagbara och tvättbara överdrag på sofforna. Annars skulle man behöva plast över soffan vid såna här tillfällen och hur snyggt e det.

Oskar käkade lunchen med ganska god aptit. Mindre mängd mat än vanligt, men så länge han får behålla det han stoppar i sig så är jag glad. Det blev till och med lite fruktpuré efteråt.

Jag vet faktiskt inte helt säkert om det är kräksjukan BARA som gör att Oskar fortfarande kräks. Han har börjat hosta gansk rejält och ibland verkar det som att han kräks av att han hostar mycket.
Tyvärr gör hostan också att han inte sover så bra. Han blir fort trött igen och energin får ju inget tillskott när man kräks upp maten titt som tätt.

Det känns skit just nu. Uffe har klarat sig från magsjukan och har kunnat jobba som vanligt hela veckan och dessutom har han två kvällar denna vecka mekat på rallybilen och idag är han borta hela dagen och kör rally. Varför just den här veckan??? *stor suck*
Själv har jag tillbringat hela veckan med att torka kräk, tvätta nerkräkta kläder och sofföverdrag, försöka hålla Oskar på bra humör när han är vaken....

Medan jag sitter här hör jag hur Oskar hostar och hostar samtidigt som han är halvt sovande.
Lilla skrutten kan väl bli frisk nu. Pleeeease!!

Inga kommentarer: