söndag 26 april 2009

Den egna dagen.

Man blir trött av att vara för sig själv. Jo, faktiskt. Igår hade jag hela dagen för mig själv och jag var supertrött på kvällen.
Det blev som planerat en tripp till Uppsala och en del shopping. Jag gillar att shoppa men det jag njöt mest av under hela dagen var lunchen i lugn och ro och glassen som intogs en stund senare.
På lunchen kom jag på mig själv med att sitta och tänka på ..... INGENTING! Så skönt!
Jag satt bara och iakttog alla människor som passerade förbi och lyssnade till andras prat. Ingen son bredvid som spiller mat och inte vill sitta still på stolen. Bara jag själv och mina tankar, eller inga tankar i detta fallet.
Glassen intogs i solen och jag kan bara säga detta.... Glass på stan i solen för sig själv = NJUTNING!
Som sagt, man blir trött av att shoppa men det var det värt.

En liten påminnelse till mig själv bara... Nästa gång jag har en "egen-dag" ska jag bara slappa.

1 kommentar:

Madde sa...

Det lät jätteskönt att få komma iväg själv. Det ska jag oxå unna mig när Bianca blir lite större. Kram kram