torsdag 7 maj 2009

Stora killen

Min lilla kille börjar bli en stor kille. 18-månaders kontroll på BVC idag och vågen visade 11,3 kilo och längden var 82 cm. Det känns när man bär på honom att han blivit tyngre. Tack och lov så behöver man inte bära honom så mycket längre. Han springer själv dit han vill. Men vill inte jag att han ska springa just dit, ja då får man bära honom därifrån. För självmant går han inte med. Då sätter han sin bestämda sida till och säger "Nä, nä.." medan han försöker springa ifrån en.
Gränser testas hela tiden och ofta med en gråtande Oskar som följd när jag eller Uffe säger bestämt ifrån.

Det är inte lätt att vara förälder.
Måster avslutningsvis bjussa på en bild jag tog idag. Oskar hittade mina bröllopsskor i klädkammaren och tog på sig den ena och struttade runt i:




Inga kommentarer: