måndag 8 juni 2009

En ny hoj, bitte.

Jag vill ha en ny cykel. Inte för att den jag har är dålig. Tvärtom. Den är hur fin och bra som helst. Men... Den funkar inte för mig. Ok, jag ska förklara. Den är av modell liknande denna:




Bilden har jag lånat från www.crescent.se

Ni fattar va, fin och så....

Men det jag skulle vilja ha är en liknande denna:


Bilden kommer från www.crescent.se

En hederlig "tantcykel" alltså.

Min nuvarande cykel har ingen fotbroms och det vill jag ha + att det vore mycket lättare att kliva på och av en sån här cykel eftersom jag har korta ben (se det låga insteget på "tantcykeln" kontra det inte så låga på den sportigare cykeln).

Men det hela ska nog lösa sig bra. Maken har en cykel som han inte heller trivs med. En herrcykel i MTB-modell. Han vill gärna överta min cykel istället.

Så, alla nöjda och glada... bara jag hittar en bra cykel till ett billigt pris.

1 kommentar:

Madde sa...

Åh, jag har en kompis som har precis den cykeln på bilden, såååå fin. Jag skulle oxå vilja ha en sån, jag har en mtb, inget fel på den heller, men jag skulle vilja ha en ny. Jag kanske kan sälja min cykel på blocket eller så, för den är inte ens gammal och absolut inte använd särskilt mycket. Kram på dig!