tisdag 11 januari 2011

Listan - dag 1

Om mig....


Vem är jag? I 1:a hand är jag mamma. Har två underbara härliga söner. Oskar som är 3 år och som under julledigheten har slutat med blöja. Stora killen.

Albin som är 2 månader är världens vackraste lilla kille. Har det underbaraste leende och jollrar så hjärtat smälter.


Jag är också fru och livspartner till Uffe. Denna man! "...lille far, lille far, lille sööte fa-aren, en sån karl, en sån karl, det är tur vi ha-ar en..." (ur visan "Lille katt")


Dessutom är jag dotter, syster, barnbarn, vän, granne....
Är uppvuxen på landet och trivs bäst där. Tycker att det är vackert med åkrar, fält och hagar.
Jag är hemmakär och trivs med att göra det fint och mysigt hemma. Läser mycket om inredning och måste nog säga att det är mitt stora intresse.

Älskar att laga mat när tid och ork finns. Tiden finns sällan numera. Därför blir det en del nödlösningar ibland, men vem har sagt att havregrynsgröt inte passar till middag? Tycker också mycket om att äta god mat och har tyvärr en förkärlek för desserter.

Jag tycker om att ha ett fång färska blommor inne på bordet. Går gärna ut i trädgården på sommaren och plockar ihop en bukett blommor.

Jag umgås gärna med familj och vänner men gillar inte att gå ut på krogen. Det känns som ett avslutat kapitel i mitt liv.

När jag inte är föräldraledig så jobbar på en skolexpedition. Ett kul jobb som jag trivs med just nu. Jobbar också lite grann i min mans företag, även under föräldraledigheten.

Det är svårt att skriva om mig själv. Tycker liksom inte att jag är tillräckligt intressant för att andra ska läsa om det :-)
Men nu vet ni lite om mig i alla fall (om ni inte redan visste detta).

Inga kommentarer: