torsdag 13 januari 2011

Listan - dag 3

Mina föräldrar

Mamma: Lotta (Ann-Charlotte)
Pappa: Sören

Har bondgård utanför Enköping, men numera så finns varken djur eller så mycket av lantbruket kvar. Istället så arbetar pappa med försäkringar, eller egentligen så är han faktiskt pensionär sedan september men jobbar fortfarande.
Mamma jobbar på en skola som assistent/hjälplärare.

Jag har alltid sett på mina föräldrar som hårt arbetande personer. Men så blir det ju också när man har lantbruk och djur.
Dom finns alltid där för mig och min syster och har aldrig ifrågasatt våra val här i livet. Kanske har vi gjort bra val? :-)

Föräldrar ska ge sina barn ett tryggt och stabilt hem och det har mina föräldrar gjort. Man är alltid välkommen där och det är alltid lika lungt och skönt att komma hem till dom.

Ju äldre jag blir, och speciellt nu när jag har egna barn, så upptäcker jag hur lika min mamma jag börjar bli. Tonlägen, kommentarer, saker jag gör och säkert tankar också.

Tack för att ni finns, mamma och pappa.

Inga kommentarer: