torsdag 10 februari 2011

Listan - dag 30

Ett sista ögonblick.

Sista listan-inlägget får handla om min senaste förlossning.
Den 3/11 hade vi tid på bedömningsmottagningen på Ackis, för femtioelfte gången :-)
Albin (som vi inte visste var en Albin då) ville inte fixera sig och pga det så hade vi varit där flera gånger tidigare för att göra vändningsförösk, men varje gång så vände han sig själv under tiden vi väntade på läkare. Han var snäll mot mamma på det sättet, men det var inte särskilt snällt med tanke på min oro för att ev. få föda i säte.

Men men... Den 3/11 skulle vi in igen. Bara 4 dagar före beräknat förlossningsdatum. Albin låg på tvärsan när vi kom in, la sig rätt medan vi väntade på läkaren. Så när läkaren konstaterade att han låg med huvudet neråt så tyckte hon att "nu sätter vi igång dig Sofia".
Vi var lite förberedda på att det kunde bli så, men i just det ögonblicket så inser jag att "oj, nu ska vi föda barn".
Oftast så vet man ju inte när bäbisen behagar komma och det var väl så jag trodde (hoppades?) att det skulle bli även denna gång (förra gången blev vi överraskade med att vattnet gick mitt i natten) men inte denna gång. Även om det blev en liten överraskning även denna gång.

Ok, det var sista listan-inlägget. Det har varit kul att skriva dessa inlägg. Jag har fått mig några tankeställare ibland.
Fortsätter såklart att skriva vanliga blogginlägg, men kan inte lova att det blir så ofta som varje dag.

Inga kommentarer: