fredag 10 juni 2011

Det är mycket sena kvällar nu

Just nu är vi mitt uppe i sommarens stora projekt, lekstugebygge.
Hela familjen är taggade och vill få det klart så fort som det bara går. Ja, kanske inte Albin då. Han undrar nog bara varför mamma, pappa och brorsan hela tiden sågar och målar och snackar lekstuga hit och lekstuga dit... :)
Men han kommer säkert uppskatta den nästa sommar, skrutten.
Nu har jag precis satt mig ner på altanen med en drink och lite chips och känner mig nöjd med att ha målat knutbrädor och vindskivor till lekstugan.
Varje kväll har vi gjort någonting på lekstugan och på helgerna (eller snarare helgen eftersom vi började förra fredagen) så jobbar vi på så gott det går. Vilket innebär sena kvällar. Vill ju jobba på så länge det går och nu när det är så ljust på kvällarna så kan man jobba läääänge.
Det är så himla kul att ha ett gemensamt projekt som vi alla brinner för och tycker är kul medan vi gör det. Visst, vårt riktiga hus är också ett gemensamt projekt men där tappar man gnistan med jämna mellanrum och så är det sällan så himla skoj saker som måste göras.
Det går undan också och det gör att vi blir ännu mer taggade för vi ser fort resultat när vi håller på. Är ju inte så konstigt, det är ju ett minihus :)
Att måla taket invändigt tog strax över en timme. Och då målade jag två gånger!
Bilder får ni vänta på ett tag till. Vill få det lite mer klart först innan jag visar något.
Slänger in en bild på vår vackra syrénhäck.


Så här fin var den för mindre än en vecka sedan. Nu är är det bara bruna vissna blommor kvar.
*snyft* Underbart är kort.

1 kommentar:

Linda Fast sa...

Lite bildbevis på stugan tack! :-)