måndag 12 maj 2008

Snott från Anna :-)

Dig:
Namn: Sofia Margareta Fast
Smeknamn: Fia
Piercingar: Hål i öronen
Tatueringar: Nej!
Längd: 160 cm
Skostorlek: 38
Hårfärg: Tråkig mellanblond
Önskar du att du bodde någon annanstans: Både ja och nej...
Tänker du på självmord: Absolut inte
Tycker andra att du är attraktiv: Jag hoppas min man tycker att jag är det.
Dricker du: Mjölk, te, juice, vin, öl.... i lagom mängd.
Använder du droger: Nej, verkligen inte.
Röker du: Nej
Vilket shampoo använder du: Just nu "Oliv" (inget bra)
Vilken parfym använder du: Använder sällan parfym, men när jag gör det blir det Calvin Kleins "Eternity Moment".
Vad är du rädd för: Att något dåligt ska hända mina nära och kära.
Gillar du att tvätta: Tvätta är helt ok.

Din första:
Operation: Tror att det var när jag opererade bort en fistel (jag säger inte vart den satt).
Första piercingen: Tog hål i öronen i 12-årsåldern, men dom växte igen efter några år och för 1,5 år sedan tog jag nya hål.
Första priset: Tror aldrig jag fått något pris.... Skulle i så fall vara något som jag fick bara för att delta.
Första sporten du började med: Fotboll
Första husdjuret: Katt. Har alltid haft katt.
Första semestern: Ingen aning.
Första konserten: Minns inte

Just nu:
Äter du: Inget. Åt lunch för en liten stund sen.
Dricker du: Inget.
Ska du: Surfa lite tills Oskar vaknar.
Lyssnar du på: Datorns surr.
Väntar du på: Att Oskar ska vakna så vi kan åka och handla.
Tittar du på: Datorskärmen
Har på du på dig: Trosor, BH, jeans, t-shirt, glasögon, vigselringen & förlovningsringen.

Din framtid:
Barn: Har redan en underbar liten son, men hoppas att han ska få ett syskon någon gång i framtiden.
Giftemål: Redan avklarat.
Karriär: Inget jag eftersträvar.

Har du någonsin:
Kysst en främling: Nej
Tappat bort glasögon/linser: Nej, såna dyra saker håller jag reda på.
Brutit ett ben: Nej
Rymt hemifrån: Nej
Röntgats: Nej, inte vad jag minns.
Gråtit när någon dött: Ja.

Tror du på:
Gud: Jag är inte religös....MEN, jag tror ibland att det måste finnas en gud av något slag.
Mirakel: Ja, det skedde ett när Oskar kom till.
Aliens: Små gröna gubbar eller...??? Nej.
Magi: Ja.
Himlen: Hmmm....nej.
Tomten: Oohh jaa... ;-)
Änglar: Inte änglar som bor i himlen, men mänskliga änglar.

För eller emot:
Långdistansförhållanden: Funkar säkert för vissa, men jag har aldrig haft något.
Utnyttja någon: Emot!
Självmord: Emot, emot emot!
Att använda droger: Helt emot.
Sex före äktenskap: För
Köra onykter: Helt emot!
Förhållanden: Så länge det är sunda förhållanden så är jag för.

Favorit:
Mat: Kan inte välja. Jag älskar mat (och det syns).
Låt: Kan inte välja där heller.
Sak att göra: Busa med Oskar så han skrattar. Härligare finns inte.
Dryck: Beror på när och till vad.
Bil: Älskar vår nya bil (Opel Vectra), men jag har ett litet "soft spot" för Audi.

Har du någonsin:
Ljugit för någon: Ja
Varit i slagsmål: Ja
Blivit arresterad: Nej

Antal:
Gånger du varit kär: Riktigt har jag bara varit 1 gång och är fortfarande.
Gånger ditt hjärta brustit: 0, tror jag.
Hjärtan brustit på grund av dej: Aldrig, vad jag vet.
Personer från grundskolan du har kontakt med: 3
Ärr du har på kroppen: Några stycken.

Senaste:
Tidning du läste: Allers Trädgård
Personen du fick mail av: Linda (min mans syster)
Personen du fick brev av: Minns inte.
Personen du fick sms av: Anna
Saken du köpte: Blomjord och blommor.

Övrigt:
Vad har du gjort idag: Ätit frukost, duschat, lekt och myst med Oskar, matat Oskar, ätit lunch.
Var det kul: Vissa saker var kul. Andra saker nödvändigt.
Hur tidigt stiger du upp: Mellan kl 7 och kl 8 oftast.
Gillar du att slåss: Oh ja..... Nej, såklart jag inte gör.
Vad ska du göra ikväll: Laga mat, mata Oskar, äta mat, natta Oskar, kolla lite på tv kanske.
Är du seriös: Alltid :-)
Var har du ont: Efter en massa rensande av ogräs och plantering av blommor i helgen så har jag lite ont både här och där (fingrarna, baksidan av låren, ryggen).
Använder du hårspray: Ja, men inte varje dag.
Kan du stå på händer: Nej

Favorit:
Serie: Gillar allt som har med inredning, trädgård och mat att göra.
Håkan Hellström eller The Ark: Egentligen ingen av dom, men måste jag välja så blir det Håkan Hellström.
Salt eller socker: Är svag för sötsaker.
Gillar du ketchup: Ja.
Är du glad nu: Jorå.
Var du glad igår: Ja.
Känner du nån som jobbar på sjukhus: Måste tänka efter..... nej, tror inte det.
Stockholm är: En härlig stad. Inte minst sommartid.
Kan du sjunga: Jag är definitivt inte någon Carola, men ibland så hittar jag någon ton :-)
Mer värt än guld: Oskar såklart.
Spaghetti eller makaroner: Spagetti.
Ett land jag helst vill besöka: Av länder jag inte varit i så lockar Italien mest.
Sparar till: Oskar

Inga kommentarer: