onsdag 14 maj 2008

Spruta, öppen förskola och premiär.

Onsdag idag. Idag var det dags för 6-månaders koll på BCV inkl. vaccinations-spruta.
Oskars mått är nu:
Vikt: 8360 g
Längd: 67 cm
Huvudomf: 45,3 cm

Oskar tyckte inte att dagens besök på bvc var så roligt. Det var inte kul att mäta varken huvud eller kroppen och sprutan var definitivt inte kul. Men, det gick snabbt över och när vi efteråt kom till Nyckelpigans öppna förskola så var det genast kul igen.
Där var också Anna & Daniel och Emma & Alva. Plus en massa andra barn också.
Det blev lite lek, sångstund och mellanmål innan det var dags att åka hem.

Inatt är det premiär.... Oskar sover för första gången i sitt egna rum. Han hade inga problem att somna så jag hoppas att natten också blir utan problem. Jag innbillar mig att han kanske ska känna att mamma och pappa inte är nära. Men han har varit ganska lättväckt av ljud från mig och Uffe senaste tiden, så jag hoppas att han kan sova lite lugnare nu när han sover för sig själv.

Snart är det "Leila bakar" på tv och idag ska hon baka saker med choklaaaad! Mumsfillibabba!

1 kommentar:

Theannapanna sa...

Å vad spännande att höra hur premiärturen i eget rum fungerade!! Berätta, berätta berätta!!!

Kram kram