torsdag 10 juli 2008

Sockerkaksbak

Uffe jobbar sent idag och jag har roat mig med lite sockerkaksbak nu på kvällskvisten.
Oskar och jag ska till Enköping imorrn och dels uträtta lite ärenden åt Uffe och sen ska vi även hem till min mamma och pappa. Då tänkte jag ta med fikabröd. Å vad passar bättre än en citron- och vallmo kaka? Dessutom lite extra lyxig med glasyr.
Receptet finns i Leila Lindholms senaste bok "A piece of cake".



Men, visst är det konstigt.... När man bakar eller lagar något så blir det sällan så fint som på bilden i boken. Hur kommer det sig???


Men ett blåblommigt fat hade jag i alla fall att lägga kakan på, så lite lika bilden blev det i alla fall :-)
Nu ska jag ta en smakbit.... God kväller!

1 kommentar:

Theannapanna sa...

Ooooo så smarrigt!! Gissar att den smakade helt ljuvligt :-)
Tycker den var jättefin!

Å en sån farlig bok du köpt.. *ler*