onsdag 10 december 2008

Julbak





Med kräksjukan borta (äntligen!!) så satte jag igång och bakade lussekatter och pepparkakor.
Jag älskar doften av saffran och pepparkakskryddor som sprider sig i huset. Underbart.
Vill koka knäck också och göra lite annat julgodis, men det sparar jag nog till nästa vecka.
Måste ju ha något att göra då också :-)
Till 1:a advent satte jag granris i en zinkhink och ställde på trappan.
Ville sätta en ljusslinga i det, men just då fanns ingen ström framdragen dit, så det fick vänta.
Men för några dagar sedan drog maken fram en skarvsladd dit och kopplade till ytterbelysningens timer. Så nu lyser det fint på trappan också.
Blev väldigt fint.

2 kommentarer:

Theannapanna sa...

Oj vad din blogg ser konstig ut på min dator :-) Fast jag är ju lite konstig nu oxå....

Vad huslig du är! Jag önskar att jag oxå orkade/fick baka o fixa...

Kram till er!

Anna-Lena sa...

Å va allt ser mumsigt ut, här ska det bakas lussebullar imorgon. Jätte fint med ljusen i krukan!