lördag 7 februari 2009

Chokladprovning

Om man gillar choklad så ska man definitivt se till att gå på en chokladprovning, tycker jag.
Det är kul och framförallt GOTT!
Maken och jag var på chokladprovning igår kväll. Den första för maken men den andra för mig.
Här var vi:
På borden låg bananblad, kakaobönor, sockerrör mm.
Denna stora gul-aktiga sak är en kakaofrukt.
Här har vi kommit igång med att smaka dom olika sorters chokladerna. Den pyramidformade chokladbiten är en pralin som vi avslutade hela provningen med. I övrigt så var det rena chokladsorter med olika kakaohalt som vi provade.


Butiken var fylld med ljuvlig choklad, te, kaffe mm.




Här är shoppingbagen :-)

Innan vi for hemmåt så slank vi in på en pub och tog varsin öl.

Vi hade en supermysig kväll.
Oskar var hos farmor och farfar och sov kvar till idag. Han hade skött sig såååå bra och varit såååå snäll och dom hade haft sååå mysigt fick jag berättat för mig idag när jag hämtade honom.
Me like chocolate!

1 kommentar:

Theannapanna sa...

Underbart! Vilken trevlig kvälL!
Är oskar bra?

Vi överväger att skippa babysimmet i morgon... fegar ur då vi inte vill ha vinterkräksjukan lagom till avresan till Sälen...
Sprids det ngn stans så är det väl i vattnet som ungarna får i sig.. o vi oxå för den delen.
Åker nog hem nästa söndag istället för att stanna i Mora så vi kan gå då...

Ska ni gå??
Kram kram