fredag 21 januari 2011

Listan - dag 11

Mina (mitt) syskon

Jag har en syster som heter Jenny. Hon är 4 år yngre än mig och världens bästa moster till Oskar och Albin.
Oskar avgudar sin moster. Det kan ofta låta så här: "jo, för så sa moster Jenny" :-)

Jenny är singel (vad jag vet ;-)) och bor tillsammans med 2 katter i en lägenhet i Uppsala.
Hon har studerat konstvetenskap (tror jag att det hette) och är duktig på att måla, teckna och fotografera. Hon har verkligen ett "konstnärligt sinne" om man säger så.
Just nu jobbar hon som personlig assistent och det verkar som att hon trivs ganska bra med det för tillfället.

När vi var små så var Jenny alla djurs beskyddare och är till viss del fortfarande. Men jag tror inte att hon släpar hem grodyngel i glassburkar nu för tiden ;-)
Hon har ett stort djurintresse och har praktiserat på veterinärklinik. Vilket resulterade i att hon en dag kom hem med en katt under armen. Fullt frisk katt som någon tänkt avliva pga allergi eller nåt. Sån är hon.
Hon har haft grodyngel, kaniner, katt, hamster, fiskar.... och säkert något mer som jag glömt.

Vi har väl inte alltid varit sams när vi var yngre, men ju äldre vi blev desto mer fick vi gemensamt och höll sams och började tycka om att umgås med varandra.
Jag tycker fortfarande mycket om att umgås med min syster men tyvärr så blir det inte så ofta som jag skulle önska. Hon jobbar mycket och ofta på helger. Men när vi väl träffas så skrattar vi mycket tillsammans.

Kom just på att Jenny fyller 30 i år. Hmm... Måste klura ut en riktigt bra present ;-)

1 kommentar:

Sandra sa...

Va?! Fyller hon 30 i år?! "Gammeltant".. hihi.