lördag 22 januari 2011

Listan - dag 12

I min handväska



Nu är det ju så att när man har småbarn och framförallt då man är föräldraledig så använder man inte handväska utan skötväska.

Så jag får helt enkelt skriva om vad som finns i skötväskan.


Röd och snygg är min skötväska :-)



1 skötunderlägg
1 blöja till Oskar
3 blöjor till Albin
Tvättservetter
Extra byxor, body och strumpor till Albin
Hundbajspåsar (till att stoppa använda blöjor i)
En tetra med ersättning
En halv förpackning med pappersnäsdukar
Ett par vantar till Oskar
En sax (att klippa upp tetran med)
Min almanacka
Bepanthen-salva
Tandborste och tandkräm till Oskar
En plastpåse (att lägga ev. nerkissade/nerbajsade kläder i)
Halstabletter

Det här var faktiskt ganska lite, men jag har å andra sidan inte använt den på hela veckan eftersom jag varit hemma p g a att Oskar varit förkyld.
I vanliga fall så brukar också plånbok, mobil, nappflaska, en flaska vatten mm finnas i väskan.

Det var det! Det var inte roligare än så :-)

1 kommentar:

Sandra sa...

Tänk så olika vi är trots att vi är av samma kön ;P Jag äger faktiskt en handväska, men använder den aldrig.

Hundpåsarna var ju lite smart tycker jag. Think ouside the box =)