söndag 16 januari 2011

Listan - dag 6

Min dag

Dagen började vid halv 5. Då vaknade Albin och var hungrig. Upp, göra en flaska, byta en blöja, mata... Medan jag sitter i vardagsrummet och glor på något på tv (kommer ej ihåg vad) så kommer Oskar upp. Då hade han sovit klart.
När Albin var klar, si så där vid halv 6, så tog jag med mig Albin in i sovrummet och vi kunde lägga oss i vår säng och slumra/mysa. Oskar stannade kvar i vardagsrummet och kollade på barnprogram.

Framåt 8 så var det dax att gå upp och göra frukost. Men då hade både jag och Uffe redan varit upp några ggr för att serva Oskar med lite frukost som han käkade framför tv:n + att han behövde snyta sig 1 gång i kvarten eller så.

Under resten av dagen har jag fortsatt mata barn. Lägga barn. Tvättat 2 maskiner med tvätt. Plockat ur och i diskmaskinen. underhållit barn med lek. Badat båda barnen och så lägga barnen igen.

Det har varit en ganska vanlig söndag. Uffe har fortsatt att måla tak. Det behövs ju målas några ggr för att bli bra.
Nu är taket i arbetsrummet och vårt sovrum färdigmålat och nu väntar taklister, fönstersmyg och lite andra lister.
Taket i köket är kvar att måla. Men den dagen kommer jag ta båda barnen och åka hemifrån. Kommer inte funka annars eftersom Uffe målar med färgspruta och plastar in rummet som ska målas. Går inte att vara hemma utan att ha tillgång till köket. Nåja.... Mer om det en annan gång.

Nu sitter jag i soffan och kollar på Timeout samtidigt som jag skriver detta.
Lär fortsätta kolla på "dumburken" en stund till. Morden i Midsommer väntar nu.

Åter imorrn...

Inga kommentarer: