torsdag 10 mars 2011

Reflektion över gårdagens inlägg

Känner att jag måste förtydliga gårdagens inlägg.
Det är inte så att jag känner att jag har ett ton krav på mig, men ibland så måste jag tänka efter om det är så viktigt att jag gör vissa saker. Det är viktigare att umgås med nära och kära om det så är över en fika med Findus frysta bullar än att känna att man inte kan bjuda på fika för att man inte hunnit baka nåt.
Det är viktigare att familjen är nöjd och glad och inte bråkar över en middag med havregrynsgröt än att alla blir gnälliga och hungriga medan dom väntar på att den nyttiga fisken ska bli klar.
Jag kan definitvt lägga ner "kraven" emellanåt.
Och ibland vill man ju också göra saker för att det är kul. Jag älskar att pyssla och inreda och önskar att jag hade mer tid till det. Baka och laga mat är också kul, om det är av rätt anledning och inte för att man känner något krav på sig.

Allt har sin tid.

1 kommentar:

Anna B sa...

Tja Fia!

Du behöver inte förklara dig ang det tidigare inlägget. Tycker det var det bästa jag läst på länge och tror många känner "pjuuhh va skönt, en till som tycker allt blir lite too much". Förstår till fullo vad du vill få fram med detta budskap!

Kram på dig!